Toon lef! Wijs tenminste 2 grootschalige woningbouwlocaties aan.

Jarne van Schaik roept het college van Barneveld op lef te tonen. Lef te tonen door tenminste 2 grootschalige nieuwe woningbouwlocaties aan te wijzen.  Immers heeft de gemeente na de grootschalige woningbouwlocatie Bloemendal er geen grootschalige woningbouwlocatie meer is in de gemeente.

Volgende grootschalige nieuwbouwlocatie(s)?

Wij vinden het belangrijk dat het college op korte termijn nieuwe grootschalige woningbouwlocaties voor de toekomst aan gaat wijzen. Ten eerste omdat veel inwoners op zoek zijn naar een betaalbare woning. Om het woningtekort op te lossen, moeten we het bouwtempo opvoeren, maar ook meer plannen maken voor woningbouwlocaties. Ten tweede omdat de gemeente een groeiambitie heeft.

Om zowel te voorzien in de woningvraag als het bereiken van de groeiambitie moet het college in samenspraak met de gemeenteraad zo snel mogelijk een of meerdere nieuwe locatie(s) bepalen. Als Barneveldse VVD pleiten we voor meerdere nieuwe grootschalige woningbouwlocatie(s) met minimaal de omvang van 1.500 woningen.

Vragen.

Zodoende hebben wij de volgende vragen:

1. Is het college bereid om op korte termijn een impuls te geven aan het realiseren van plannen voor twee nieuwe grootschalige woningbouwlocaties?
  2. Is het college bereid lef te tonen door tenminste twee grootschalige woningbouwlocaties voor te bereiden met minimaal de omvang van het woningbouwproject Bloemendal (circa 1500 woningen)?
  3. Wat heeft het college van de gemeenteraad nodig om zo’n opdracht uit te voeren?
  4. Welke mogelijkheden ziet het college om de procedures te verkorten, zodat de doorlooptijd van plannen korter wordt?

Brief.

2024.09.17 Schriftelijke vragen over grootschalige woningbouw locaties